JUST DO!

Inmarmurita am ramas cand am vazut prima oara acest videoclip. Dansul este Andrew Scott, pentru unii James Moriarty din Sherlock Holmes (BBC version), pentru mine, un actor fantastic pe care sper sa ajung sa-l vad live pe o scena de teatru. Cu un impresionant background in teatru, Andrew arata aici ce poate face o persoana talentata si vadit inzestrata intr-ale artei teatrale atunci cand se foloseste de mimica, gestica, tonalitati diferite, tempouri, pe scurt – limbaj verbal si non-verbal. Il ador pur si simplu šŸ˜€ , in caz ca se mai intreba cineva !

El citeste scrisoarea artistului vizual american Sol LeWitt (Wikipedia il crediteaza ca fiind fondatorul artei minimaliste si conceptuale) catre sculptoarea Eva Hesse. Da, este motivational, inspirational, magnific, viu, brut si transpira genialitate (in umila mea parere). Departe de a fi vreo flacara creatoare, ce m-a atins pe mine, in afara de insiruirea de cuvinte terminate in “ing” (0:37 – 01:20) si crescendo-ul lor pana la momentul de climax … e simplitatea & visceralitatea sfaturilor pe care LeWitt le transmite: “Learn to say FUCK YOU to the world!”, “Shock yourself”, “Make your own world (…) your own uncool”, “Practise being stupid, dumb, unthinking, empty!” Luati de aici ce se aplica la tumultul personal, adaptati si ideal, actionati!

Am vazut clipul asta de vreo cateva zeci de ori, il am in telefon si il ascult destul de des, daca ma simt abatuta sau ingandurata, la el recurg pentru o schimbare de perspectiva! Pentru ca e simplu – apuca-te si fa ceva pentru tine! nu mai da din gura de pomana, nu te mai minti, lupta cu temerile si senzatia paralizatoare de frica sau “aoleoo, ce vor zice ceilalti?” nu e ca si cand iti va taia cineva capul pentru ca ai incercat sa iesi din coconul tau. Cerceteaza, indrazneste, intreaba, scrie, numa’ evita sa tii ascunse in tine lumi si idei! JUST DO!

 

 

 

 

Author: Sam Mountjoy

Bun gasit la locul meu de joaca! Eu sun Sam si, dupa lupte seculare care au durat ceva ani, am decis sa nu mai aman, sa nu ma mai mint ca "ma apuc de azi", sa fac ceva cu toate cele de-mi trec prin cap, minte si suflet. Adica sa le prind din zborul lor, sa le asamblez cumva prin cuvinte, uneori poate si stari, si sa le dau drumul pe hartie/ tastatura. Acest blog reprezinta panza mea, defularea mea, instrumentul meu de relaxare si debitat idei, ganduri, experiente si orice o mai iesi :). Imi place sa ma caut pe dinauntru, o fac in diverse feluri si utilizand varii metode; blogul este doar una dintre ele. Asadar, o sa scriu despre ce imi atrage mie atentia, de la muzica, filme, carti la episoade mai mult sau mai putin personale ... dar sa nu ne pripim. O sa avem timp sa ne elucidam vizavi de intentia & obiectivul acestui playground. Da, voi scrie si in romgleza; imi vor scapa cuvinte, chiar texte intregi in limba engleza (ok, textele nu vor fi o scapare, ci un demers deliberat :D ). Cum ziceam, la mine in curte ma joc dupa pofta inimii. Bine ati venit!

Leave a Reply

